ҚАЛА ІРГЕСІНДЕГІ ТОҒАЙ САЯБАҚҚА АЙНАЛАДЫ
Орал қаласының бас жоспарында жалпы бес көпірдің құрылысы қарастырылған, оның ішінде: ең алдымен – Шаған өзені арқылы көпір салу, Жайық өзенін кесіп өтетін екі және Шаған өзені арқылы өтетін екі көпір салу көзделген. Ал «Басқақ» тоғайын (Перевалочная роща) орман қорынан қала аумағына ауыстыру жобалау-іздестіру жұмыстарын бастауға, кейіннен жол мен саябақ аймағын салуға мүмкіндік береді. Бүгін, 11 қараша күні өңірлік коммуникациялар қызметі ұйымдастырған брифингте «Басқақ» тоғайын орман қорынан қала жеріне ауыстыру мәселесін Орал қаласы әкімінің орынбасары Асхат Құлбаев түсіндірді.
– Жерді орман қорынан қала жеріне беру тәртібін Орал қаласының әкімдігі Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2014 жылғы 19 желтоқсандағы №1362 қаулысымен бекітілген «Қаланы дамытудың бас жоспарына» сәйкес бастады. Қаланың бас жоспары Оралдың аумақтық дамуының ұзақ мерзімді перспективаларын, архитектуралық-жоспарлау құрылымын қалыптастыруды, аумақты функционалды және қалалық аудандастыруды, сервистік жүйені ұйымдастыру және жалпы қалалық объектілерді орналастыру, көше-жол желісі мен көлік қызметтерін дамыту, инженерлік инфрақұрылым, инженерлік қорғау бойынша ұсыныстарды анықтайды және аумақты дайындау, экологиялық жағдайды жақсарту бойынша қала құрылысы шараларын анықтайды. Дамудың болжамды кезеңіне арналған Оралдың бас жоспары облыстық маңызы бар ірі қала, Батыс Қазақстан облысының экономикалық және мәдени орталығы, ірі өнеркәсіптік экспортқа бағытталған, ғылыми-инновациялық, аймақаралық орталық, Қазақстанның Батыс аймағының инженерлік-көлік логистикалық торабы ретінде қарастырылады. 2015 жылы облыс орталығында 278,1 мың адам тұрды, ал 2020 жылы әр түрлі мәліметтер бойынша қала халқы 300 мың адамнан асты. Демографиялық әдіспен анықталған халықтың ықтимал саны болжамды кезеңге 325,0 – 350,0 мың адамды құрайды, – дейді Асхат Есмұханұлы.
Қала әкімі орынбасарының айтуынша, аумақтың болашақ сәулет-жоспарлау ұйымы қолданыстағы дамуды, жоспарлау шектеулерін және оның табиғи-климаттық жағдайларын ескере отырып, қаланың сәулеттік келбетін қалыптастыру қажеттілігін ескере отырып айқындалады. Қаланың жоспарлау құрылымы табиғи және көлік шеңберімен алдын-ала анықталған.
Табиғи жақтауы – Жайық, Шаған, Деркөл өзендері. Көлік аумағы – бұл теміржол желісі, Қазақстан Республикасының Атырау және Ресей Федерациясының Орынбор қалаларының Самара қалаларына шығатын қалалық маңызы бар автомобиль жолдары. Орал аумақтық дамуды солтүстік-шығыс және батыс бағытта алады. Тарихи нысандарды барынша сақтай отырып, қолданыстағы ғимараттарға тапсырыс беру және тозығы жеткен, құндылығы төмен тұрғын үйлерді бұзу, зиянды өндірістік шығарындылары бар өнеркәсіптік кәсіпорындарды облыс орталығынан тыс жерлерге шығару қаланы дамытудың маңызды аспектілерінің бірі болып табылады.
Жоба қала құрылысы және басқа да нормативтік құқықтық актілерге сәйкес қала маңында және оның су жолдарының жайылмалы аймақтарындағы жасыл аймақтарды барынша сақтау, әр түрлі мақсаттағы жасыл желектер жүйесін қалыптастыру арқылы рекреациялық нысандарды дамытуды көздейді.
– Оралдың көлік жүйесі әуе, теміржол, автомобиль және өзен түрлерімен ұсынылған. Мұндай жағдайда біз тек автомобиль көлігін қарастырамыз. Қала көшелері мен жолдарының жалпы ұзындығы – шамамен 936 шақырым, оның ішінде негізгі көшелердің жалпы ұзындығы 336 шақырымды, велосипед жолдары 180 шақырымды құрайды. Көшелер мен жолдар жүйесі қала құрылысы құрылымының ең тұрақты элементі мен негізі ретінде болашақ қала құрылысының негізі болып табылады. Бас жоспарда негізгі көшелердің көлденең профильдері көлік құралдарының болжамды кезеңі мен одан кейінгі кезеңге өсуін ескере отырып анықталады. Бас жоспар сыртқы магистральдардың жалпы қалалық магистральды көшелермен бір-бірімен қиылысында әртүрлі деңгейдегі көлік жолайрықтарын салуға арналған аумақтарды сақтайды, – деген Асхат Құлбаев «Басқақ» тоғайын орман қорынан қала аумағына ауыстыру жобалау-іздестіру жұмыстарын бастауға, кейіннен жол мен саябақ аймағын салуға мүмкіндік беретінін атап өтті.
Кәусар БАЙҒАЛИЕВА
Версия для печати
Пікір үстеу